Halvcirkel
Möt en medarbetare – Hasse

Möt en medarbetare

Hasse Johansson

Ålder:

61 år

Befattning:

Servicetekniker

Intressen:

Åka skoter, ut och gå med hundarna Lizzie och Axa.

Hasse jobbar som servicetekniker på Lifts All. Han har jobbat på företaget i 25 år och här berättar han om vilka utmaningar han stöter på i sitt dagliga arbete och vad han har för tidigare erfarenheter.

Hur länge har du arbetat på Lifts All och vad är dina tidigare erfarenheter?

Jag har arbetat på Lifts All i 25 år. Innan det har jag även arbetat som reparatör för en gasleverantör. Jag är utbildad maskinkonstruktör och jag har arbetat inom det fältet hela mitt yrkesliv.

Vad gör man när man arbetar som servicetekniker?

Stora delar av mitt arbete innefattar planering av service hos kunder, installera nya verktyg och även till stor del kundsupport. Det är mycket annat runtomkring också, såsom att offerera reservdelar och annat men i det stora hela är det främst det jag gör.

Vad är bra egenskaper att ha som servicetekniker?

Det är bra att vara stresstålig och kunna hålla i gång flera projekt samtidigt, men också att gilla att det går lite i perioder. Ett samtal kommer sällan ensamt ibland är det väldigt mycket att göra och i perioder är det lugnare.

Hur är det att jobba på Lifts All?

Det är mycket frihet under ansvar vilket jag gillar. Ofta är beslutsvägarna korta och om det uppstår något problem är vi snabba på att lösa det. Jag tror det är en av anledningarna att det går och har gått bra för Lifts All.

Vad gör du på din fritid?

På vintern kör jag skoter och på sommaren hugger jag ved, så jag är gärna ute i naturen. Det blir även en hel del promenader med mina två hundar Lizzie och Axa.

Vad är de största utmaningarna som du stöter på i ditt dagliga arbete?

Att hinna med under de mer intensiva perioderna. Det är viktigt att kunna släppa arbetet och gå hem fast att man inte är färdig med något. Det är viktigt att stänga av och så får man fortsätta där man avslutade nästa dag i stället så att det blir någon typ av balans.

Ofta är beslutsvägarna korta och om det uppstår något problem är vi snabba på att lösa det. Jag tror det är en av anledningarna att det går och har gått bra för Lifts All.

Fler nyhetsartiklar